Lehetséges hogy a belső hőmérséklet szenzor hibás vagy letakartad valamivel. ZE, ZE40 – az esőszenzor alján van, ZE50 – a belső világítás keretében található.
Gogreenautos.co.uk tippek
Kapcsolja ki az ECO módot Először is, győződjön meg róla, hogy minden tesztet kikapcsolt ECO üzemmódban végez. Télen, ha fűteni szeretne, ne használja az ECO üzemmódot, mivel ez korlátozza az energiafogyasztást és csökkenti a fűtés hatását.
Ne kapcsolja túl erősre a ventilátort
Mivel a Zoe hőszivattyút használ, a hő nem bőséges, ezért csak a kívánt hőmérsékletet kell beállítani, és megnyomni az Auto gombot, így a ventilátor sebessége automatikus. Ha túl magasra kapcsolja a ventilátor sebességét, akkor az összes hőt gyorsabban kifújja, mint ahogyan a hőszivattyú termelni tudja, és a végén hideg fúvólevegőt fog kapni.
Próbálja ki az időzített/távolról indított fűtést Állítson be egy időzített fűtést, és nézze meg, hogy a kabin felmelegszik-e, ahogyan kell. Ha igen, akkor tudja, hogy nincs fizikai probléma a hőszivattyús rendszerrel. Ha nem melegszik fel, akkor valószínűleg a hőszivattyú nem működik, és meg kell látogatni a szervízt. A legvalószínűbb, hogy fel kell tölteni gázzal – lásd alább. Ha működik, akkor folytassa az alábbi lépések kipróbálását.
Állítsa be a fűtésszabályozást Néhány felhasználó arról számolt be, hogy a fűtésvezérléssel való „szórakozás” újra életre kelti a készüléket. Próbálja ki: – AUTO üzemmódba kapcsolva és onnan kivéve – kapcsolja be és ki a légkondicionálót (ha a gomb pirosan világít, akkor ki van kapcsolva). – állítgassa a hőmérséklet-szabályozót max. és min. között
Egyes felhasználók arról számolnak be, hogy a fűtés jobban működik kikapcsolt légkondicionálóval. Próbálja ki. De ennek nem szabadna így lennie, és ha így van, akkor ez egy olyan problémára utal, amelyet meg kell javítani.
Ne használjon ismételten előkondicionálást Vannak olyan jelentések, amelyek szerint az előkondicionálás többszöri használata (függetlenül attól, hogy milyen módszerrel aktiválták) kikapcsolhatja és összezavarhatja a hőszivattyú vezérlőjét. Ezért ne ismételje meg az előkondicionálást vezetés nélkül. Feltételezem, hogy ezt egy szoftverfrissítéssel orvosolták – lásd alább.
Hajszárító trükk Hasonló módon, ahogyan a fűtésszabályozóval való „szórakozás” is életre keltheti a fűtést, a külső hőmérséklet-érzékelő hajszárítóval történő melegítése is ugyanezt tudja tenni. Sok felhasználó tapasztalta, hogy ez a módszer működik:
Zárja le az autót, és hagyja, hogy körülbelül 15 percig aludjon.
Fűtse fel a külső hőmérséklet-érzékelőt 15 fokra vagy annál magasabbra hajszárítóval vagy forró nedves takaróval. Az érzékelő a jobb visszapillantó tükör alatti csomó.
Nyissa ki és indítsa el az autót.
Válassza ki a minimális hőmérsékletet és az automatikus üzemmódot. Ennek már aktiválnia kell a hőszivattyút, mivel az autó megpróbálja hűteni az autót.
Figyelje az R-Link-en, hogy a külső hőmérséklet csökken-e, ahogy a tükör érzékelője lehűl.
Most válasszon ki egy meleg (vagy maximális) hőmérsékletet, amint a külső hőmérséklet leesett, az autónak ismét fűtenie kell.
Egy felhasználó ezt írta: „Megerősíthetem, hogy ez működik! Kb. 30 másodpercig fújtam az érzékelőt hajszárítóval. Az érzékelő 22C-ot mutatott. Bekapcsoltam a légkondicionálót a legalacsonyabb fokozaton, és pár percig működtettem. A hajszárítót hidegre kapcsoltam, és lehűtöttem az érzékelőt, amíg 14C-ra nem csökkent. A külső hőmérséklet 4C. A kocsiban felhúztam a hőmérsékletet a maximumra, és kb. 2 perc múlva weh-hey! Köszönöm, köszönöm, köszönöm, köszönöm – de még mindig bejelentkeztem a Renault-hoz.”
Légkondicionáló gázzal való feltöltése Ha a légkondicionáló rendszerben kevés a hűtőközeg, akkor a Zoe fűtése is leáll. Ha úgy találja, hogy a Zoe hangos csikorgó hangot ad ki, amikor a fűtés be van kapcsolva, akkor valószínűleg ez is az oka. A hűtőközeg alacsony szintje a Zoe fűtési problémáinak leggyakoribb oka.
A járművek általában évente körülbelül 50 gramm hűtőközeget veszítenek. Ennek megfelelő szinten tartása kritikus fontosságú egyes elektromos járműveknél, különösen a Renault Zoe-knál. A hűtőközeg keringése során olajat szállít a rendszer kenése érdekében. A nem elegendő gáz idővel a kompresszor meghibásodásához vezethet.
Ha a rendszerben kevés a hűtőközeg, az azt jelenti, hogy szivárgás van a rendszerben, ami általában egy száraz gumitömítés miatt van. A probléma az elektromos autók esetében tovább fokozódik, mivel a felhasználók az energiatakarékosság érdekében hajlamosak kevésbé használni a légkondicionálót. Ez a tömítések kiszáradásához, majd végül a hűtőközeg szivárgásához vezet. A Zoe a klímaberendezést az akkumulátor hűtésére is használja a gyorstöltés során, így ha az autót többnyire 7 kW-on töltik, előfordulhat, hogy a légkondicionálót nem használják eléggé. Legalább hetente kellene használnia a légkondicionálót, hogy az összes tömítés kenve maradjon.
A következő lépés a rendszerben lévő hűtőközeg (gáz) szintjének vizsgálata és a szivárgás ellenőrzése. Ha a jármű garanciális, akkor ezt a Renault márkakereskedővel végeztesse el. Ha szivárgás van, akkor azt a garancia keretében kell fedezni. Ne hagyja azonban, hogy a márkakereskedés megpróbálja felszámítani a gázköltséget, mivel a gázveszteség a szivárgás következménye volt! Ha az autó már nem garanciális, akkor olcsóbb lenne, ha a helyi általános szervizbe vinné. A legtöbb szerviz el tudja végezni a légkondicionáló újragázosítását. A Zoe R1234yf gázzal működik, és a teljes kapacitása 1000 gramm. Először ellenőrizze, hogy a szerviz rendelkezik-e ezzel, mivel sok kisebb szerviz nem tartja ezt a gázt, mivel ezt csak a legújabb járművekben használják. Legyen azonban tisztában azzal, hogy ez az új gáz drága, és a Zoe sokat fogyaszt belőle!
Gyakran elég egy újragázosítás a helyi szervizben, hogy megoldja a problémákat, és a fűtés újra működjön.
Szoftverfrissítés Ha továbbra is problémái vannak a fűtéssel, kérje a Renault márkakereskedőt, hogy ellenőrizze a szoftver verzióját. Sok felhasználó a legújabb szoftver feltöltésével javította a hibákat. Ha úgy találja, hogy a fűtés szeszélyes, és egyes napokon működik, máskor nem, vagy kezdetben működik, de amikor beállítja a fűtést, akkor elkezd hideget fújni, akkor nagyon valószínű, hogy autójának szoftverfrissítésre van szüksége.
A ventilátor nem működik Ha a ventilátor (azaz a légfúvó) nem működik a Zoéban, vagy a fordulatszám-beállítás nem működik, akkor valószínűleg a ventilátorvezérlő hibásodott meg. Ez olyasvalami, amit alapvető szerszámokkal körülbelül 100 fontért meg tudsz javítani magadnak. Hallottam, hogy a kereskedők 500 fontot számítanak fel ezért a munkáért, ezért érdemes megpróbálni. Ez a videó elmagyarázza a folyamatot: videó a ventilátor javításról – Olvassa el a videó leírását is a további információkért.
Én azt vettem észre, hogy ki kell kapcsolnom a klímát (AC OFF benyom), hogy hamar elkezdjen fűteni. (2012 Q210) Ha elmegyek egy kiadósabb útra kb 50-100 km és klímával indulok, hiába várom, nem melegszik fel a fújt levegő. Amint kikapcsolom az AC-t, pár perc és meleg lesz az autóban. Lehet, hogy a mi klimánk rossz vagy nem tudom, de nálunk így működik.
Próbáld meg előfűteni telefonról… Utána már meleget fúj… Ne kérdezd a logikáját, Én se értem… De tapasztalat…
ECO-ban való használat után, mikor kikapcsolom az ECO-t nem lesz erősebb a fűtés. – Ilyenkor érdemes megállni kikapcsolni és újraindítani ECO nélkül az autót.
A hajszárítós trükk, ha nem megy a fűtés – Autosnavi.hu videó